MyLaptopReview: Dell Inspiron 14r

Mlm ni aku nak review satu lagi model laptop dr Dell iaitu model Inspiron 14r. Okay byk review model Dell tp aku rasa model2 Dell agak best la gak tp nnt ada la gak review model2 lain.












The Spec


So first thing yg aku rasa lain dr yg lain pada laptop ni adalah pada cover laptop ni yg berbeza dari laptop2 yg lain, laptop ni mempunyai switchable cover yg membolehkan korang tuka cover laptop ni semudah menukar wallpaper laptop korng. Tp on the downside is the cover needs to be purchased separatedly and x ada skali dgn pembelian laptop ni. Namun demikian, klau korang beli wktu raya ni korng insyaallah akan dpt cover yg free! :D.

So seperti laptop2 yg ada masa kini laptop ini didatangkan dengan processor intel i3 dan bole diupgradekan kepada processor i7 dan last time aku check the model with the i7 processor cost a little bit over Rm3000 so bg sapa yg ada duit lbh bolela amik model I7 tu tp bg aku processor Intel i5 da mencukupi untuk memenuhi keperluan kita.

Walapun sedikit berat pada 2.5Kg, tp aku rasa itu x memberi masalah pada kebanyakan orang kecuali bg mereka yg prefer model2 yg lebih kecik. Dengan screen 14 inci dgn HD WLED display aku rasa mencukupi untuk enjoy movie2 HD dan bg aku screen 14 inci ni xla terlalu besar atau terlalu kecik untuk layan movie ni. Mengikut model, laptop ni gak aku rasa mempunyai capacity memory yg tinggi iaitu pada model processor i5 da ada 640Gb memori dan aku rasa itu lebh besar skit dr kebanyakan laptop yg ada processor i5 yg selalunya ada 500Gb memori.

Bg gamers pun x perlu risau sbb laptop ni didatangi dengan 1Gb AMD Radeon HD 6630M memory card yg aku rasa akan memenuhi kebanyakan keperluan gaming korng. Digandingkan dgn screen 14 inci laptop ni adalah sesuai untuk korang layan game dari pagi smpai malam.

Keyboard laptop ni jugak selese untuk digunakan dan walaupun x menggunakan design island keyboard dimana setiap key laptop ini dijarakkan antara satu sama lain, keyboard laptop ini telah disesuaikan untuk penggunaan yg berterusan oleh pengguna. Namun yg sedikit xbestnye pada laptop ni adalah battery life yg x berapa nak lama, around 3 hours camtu tp dengan sedikit penambahan bajet bolela dinaiktarafkan kepada battery yg lbh elok.

All in all aku rasa Dell Inspiron ni adalah satu laptop yg sesuai bg mereka yg mencari laptop yg bersaiz sederhana tetapi mempunyai capabilities seperti laptop yg bersaiz lebih besar. Aku bg laptop ni 7/10. For more information korng bole klik SINI.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...